czy można umówić się z lekarzem na konkretną godzinę?
Tak, co do zasady rejestracja Pacjentów odbywa się na konkretną godzinę.
czy w poradni są kolejki?
Chcemy uniknąć tworzenia się kolejek – dlatego wyznaczamy konkretne godziny przyjęcia każdego Pacjenta. Niemniej w niektórych sytuacjach Pacjenci przyjmowani są poza kolejnością.
czy jak przyjdę do poradni zostanę natychmiast przyjęty przez lekarza?
Pacjenci przyjmowani są wg wyznaczonych wcześniej godzin.
czym jest porada telefoniczna?
Jest dostępnym dla naszych Pacjentów sposobem komunikacji z lekarzem jednocześnie oszczędzającym czas obu stronom, gdy rozmowa telefoniczna okaże się wystarczająca.
jak często mogę zmienić swojego lekarza rodzinnego?
Wg wytycznych NFZ Pacjent ma prawo do nieodpłatnej zmiany swojego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej dwa razy w roku.
czy osoby z innej części Krakowa również mogą być Pacjentami tej praktyki?
Wedle obecnie obowiązujących przepisów nie ma rejonizacji w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej.
jak można zamówić wizytę domową?
Telefonicznie, zawsze po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z lekarzem – więcej w zakładce porada lekarska/wizyty domowe.
jak wygląda rejestracja Pacjentów?
Rejestracja jest telefoniczna lub osobista – Pacjenci umawiani są na konkretną godzinę.
w jakich sytuacjach zostanę przyjęty poza kolejnością?
Jeżeli w opinii lekarza stan zdrowia Pacjenta wymaga natychmiastowej konsultacji.
czy w poradni przyjmuje lekarz pediatra?

Opiekę nad dziećmi sprawuje dr n. med. Aleksandra Jaworowska. Aktualne godziny pracy Poradni Pediatrycznej (pn, śr, pt 8.30-11.00, wt, cz 15.30-18.00) będą rozszerzane w miarę rozwoju Praktyki.

czy otrzymanie recepty na przewlekle przyjmowane leki zawsze wymaga umówienia się na konsultację lekarską?
Jeśli Pacjent jest zadeklarowany do naszej praktyki oraz w posiadanej przez nas dokumentacji medycznej są odnotowane konkretne leki – wówczas wystarczy zadzwonić, a następnie przyjść po przygotowaną receptę. W przypadkach jakichkolwiek zmian w stosowanym leczeniu lub konieczności przepisania innych leków niż odnotowanych w dokumentacji konsultacja lekarska jest konieczna.
w jaki sposób mogę się zapisać do praktyki?
Zapisanie się na listę Pacjentów objętych opieką naszej praktyki następuje poprzez złożenie deklaracji wyboru lekarza podstawowej opieki zdrowotnej zgodnie ze wzorem Ministerstwa Zdrowia. Druki deklaracji dostępne są w rejestracji naszej praktyki.
czy porada telefoniczna jest wystarczająca?
Porada telefoniczna prowadzona jest wg określonego algorytmu opracowanego tak, aby w krótkim czasie uzyskać najważniejsze informacje. Dobrze przeprowadzona porada telefoniczna może być wystarczająca, a jednocześnie oszczędza czas Pacjenta. W sytuacji, gdy pojawią się jakiekolwiek wątpliwości Pacjent zostaje zaproszony do poradni.
czy położna jest tylko dla kobiet w okresie ciąży i połogu?
Położna POZ to położna środowiskowa inaczej rodzinna, która realizuje bezpłatną i kompleksową opiekę nad rodziną, a w szczególności kobietą w każdym okresie jej życia oraz nad dzieckiem do ukończenia 2 miesiąca życia.

Każda kobieta, która posiada aktualne ubezpieczenie oraz złożyła deklaracje wyboru położnej ma prawo do skorzystania z:

  • opieki przedkoncepcyjnej (z zakresu planowania rodziny)
  • spotkań edukacyjnych w ciazy
  • opieki w okresie ciaży, porodu i połogu
  • opieki w schorzeniach ginekologicznych i onkologicznych oraz po zabiegach operacyjnych.
  • wizyt domowych przedporodowych oraz po porodzie, tzw. patronaży

Położna POZ świadczy wiec usługi w warunkach domowych i ambulatoryjnych. Postara się pomóc w rozwiązaniu każdego problemu. Odpowie na trudne pytania i doradzi.

czy materiał do badań diagnostycznych jest pobierany tylko w godzinach porannych?
Co do zasady większość badań wymaga pobrania krwi na czczo – w takich sytuacjach krew pobieramy w naszym gabinecie pon-pt w godz. 8-10 w oparciu o współpracę z laboratorium Analiza. Możliwe są także pobrania w innych godzinach w oparciu o współpracę z siecią punktów pobrań laboratorium Diagnostyka.
co decyduje o kolejności przyjęć przez lekarza?
Wcześniej wyznaczona godzina przyjęcia. Wyjątkiem są sytuacje wymagające pilnej konsultacji.
co w nazwie oznacza „GM”?
Pochodzi od pierwszych liter lekarzy tworzących praktykę, tj. Gruziel i Magdoń – i nie ma związku z koncernem General Motors.
jakie są godziny pracy praktyki?
Praktyka czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 8-18. Aktualnie lekarze rodzinni przyjmują Pacjentów codziennie w godz. 9-11 oraz 16-18, zaś lekarz pediatra we wt, śr i pt w godz. 15.30-17. Wraz z rozwojem praktyki godziny przyjęć lekarzy zostaną przedłużone.
kto może być pacjentem poradni?
Każda osoba, która wypełni i podpisze deklarację wyboru lekarza podstawowej opieki zdrowotnej oraz dostarczy ten dokument do naszej praktyki.
czy opieka nad Pacjentem jest bezpłatna?
Tak, udzielamy świadczeń bezpłatnie na podstawie kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia i w zakresie przez NFZ określonym.
czy praktyka nie straci kontraktu z NFZ?
Poradnie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) są kontraktowane na innych zasadach niż poradnie specjalistyczne (AOS). Do tej pory ani jedna poradnia POZ w woj. małopolskim nie straciła kontraktu i nasza praktyka ma umowę z NFZ dokładnie na takich samych zasadach jak wszystkie inne poradnie POZ.